Wij staan voor
cultuursensitieve zorg.
Care Forward is een
cultuursensitieve zorgaanbieder.
Wij bieden ambulante begeleiding en behandeling aan volwassenen, gezinnen en jeugdigen met een (niet-westerse) migratieachtergrond. Ons team bestaat uit zorgprofessionals en ervaringsdeskundigen die naast de Nederlandse taal andere talen beheersen en bekend zijn met andere culturen.


Waarom Care Forward.
Care Forward heeft de kennis en expertise in het begeleiden en behandelen van mensen met een andere cultuur.
- Cultuurdivers team
- Ervaren zorgprofessionals
- Cliënt en kwaliteit staan centraal
Missie Care Forward
Care Forward heeft de missie om mensen met een migratieachtergrond te ondersteunen, zodat zij beter in staat zijn om aan de maatschappij deel te nemen. Hierbij kan het gaan om nieuwkomers, maar ook om mensen/gezinnen die al langer in Nederland wonen. Care Forward zet zich in voor mensen die tijdelijke ondersteuning nodig hebben bij hun integratie- en participatieproces.
Wij begeleiden onze cliënten op maat naar een positief en zelfstandig bestaan in de maatschappij.
Hierbij gaan wij uit van de krachten van een ieder als uniek individu, met oog voor zijn of haar persoonlijke ontwikkeling, eigen aard en opvattingen, en met respect voor de medemens. Middels onze cultuur sensitieve werkwijze bouwen wij, met net die extra deskundigheid, verder aan een veilige en stevige basis richting een zelfstandige en succesvolle toekomst. Wij willen een kleinschalige maatschappelijk gedreven onderneming zijn die voor zo groot mogelijke betekenis is voor de mensen die wij begeleiden.
Advies, casus bespreken of aanmelden?
Neem vrijblijvend contact met ons op.
Liever iemand direct aan de lijn? Bel: 0164-743 124
Naast zorgvuldige ondersteuning aan zorgvragers staat bij Care Forward het welzijn en welbevinden van onze medewerkers centraal. We vinden het belangrijk dat iedereen zich veilig, gehoord en gerespecteerd voelt op de werkvloer. Ook dit past bij onze missie en visie. Daarom zijn wij aangesloten bij een externe partij voor vertrouwenspersonen. Medewerkers kunnen hier in alle vertrouwelijkheid terecht met vragen, zorgen of situaties waarbij zij behoefte hebben aan een onafhankelijk luisterend oor en professionele ondersteuning. Zo zorgen we samen voor een gezonde, veilige en prettige werkomgeving. Jaarlijks wordt er een verslag gemaakt door de externe partij.
Care Forward vindt het belangrijk dat de ondersteuning die het levert ook passend is. Om deze reden zijn er contra-indicaties geformuleerd. Desondanks kan er altijd worden overlegd met ons om te bespreken wat Care Forward wél kan betekenen voor de cliënt. Hieronder staan een aantal mogelijke contra-indicaties;
-Ernstig middelen gebruik en/of verslavingsproblematiek
Hierbij moet er worden gedacht aan een primaire verslaving (de verslaving is het meest urgente probleem). Als de verslavingsproblematiek slechts op de achtergrond speelt wordt er, voordat Care Forward start, worden nagegaan of er een behandeltraject loopt bij verslavingszorg en hoe het beloop hiervan is.
– Ernstige psychiatrie
Hierbij moet worden gedacht aan bijvoorbeeld een ernstige depressie, persoonlijkheidsstoornissen, ontwikkelstoornissen die de begeleiding in de weg staan omdat de problematiek voorliggend is of dat de hulpvraag gericht is op de psychiatrische problematiek.
– Ernstige lichamelijke of verstandelijke beperking
Hierbij moet worden gedacht aan bijvoorbeeld een ernstige verstandelijke beperking of ernstig meervoudige beperking al dan niet gecombineerd met somatische problematiek waarbij de zorgvraag gericht is op expertise op bovenstaande beperkingen.
Voor cliënten
Soms heb je al een diagnose gekregen, Deze diagnose kan voor ons helpend zijn je beter te helpen. Het kan ook een contra-indicatie zijn. Contra-indicatie wil niet zeggen dat we geen hulp kunnen bieden, maar wil zeggen dat we op dat specifiek onderdeel geen hulp kunnen bieden. Wat we dan vaak doen is samenwerken met andere partijen die jou kunnen helpen met dit onderdeel.
Voor verwijzers
Twijfel je over de aanmelding op basis van een mogelijke contra-indicatie? Meldt dan toch aan bij ons. We hebben een aanmeldteam dat elke week alle nieuwe aanmeldingen bespreekt. Het aanmeldteam zal contact opnemen om samen af te stemmen of en hoe een passend zorgaanbod eruit zou kunnen zien. We denken hierbij in oplossingen die passend zijn bij de hulpvraag van de cliënt. Daarnaast houden we rekening met eventuele veiligheidsafspraken die gemaakt moeten worden in het belang van de cliënt, diens omgeving en onze hulpverleners


